Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odraz života ve světle snů ...u pacientů v léčbě závislostní problematiky
Zumrová, Barbora ; Líbalová, Ivana (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se věnuje zkoumání souvislostí bdělého a snového života pacientů léčbě závislostní problematiky. Cílem práce je postihnout prožitky snových obsahů u pacientů v léčbě závislostní problematiky a odhalit jejich možná prolínání s životními příběhy participantů. Cílem je též podpořit citlivost k porozumění těmto souvislostem v klinické a terapeutické práci se závislostní problematikou. Pozornost je věnována představení závislostní problematiky a současně využívaným přístupům k její léčbě. Dále též teoriím a přístupům ke snění s důrazem na jungiánský přístup k analýze snů, ze kterého je v práci čerpáno. Empirická část pracuje s narativní analýzou a jejími kategoriemi, zahrnující uvažování Životních tématech, Ztvárnění jednání, Narativních strukturách, Hodnotách přesvědčeních, Rozvržení pozic, Reflexi a hledisku či Diskursivní snového a bdělého prožívání participantů Výzkumný vzorek byl tvořen pacienty oddělení 35 - AT muži, Psychiatrické nemocnice Bohnice, jimž byla nabídnuta účast realizovaném výzkumu. Data byla získána prostřednictvím snových deníků, které byly probandům zadány, narativních rozhovorů nad zápisy ve snových denících a objektivních anamnestických dat, získaných ve spolupráci s Psychiatrickou nemocnicí Bohnice a doplněné o anamnestické rozhovory. Data byla následně zpracována pomocí...
Vývoj osobnosti u dětí předškolního a školního věku z pohledu analytické psychologie
Franzová, Martina ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce se zabývá vývojem osobnosti u dětí předškolního a školního věku, na který je nahlíženo z perspektivy analytické psychologie C. G. Junga a jeho následovníků. V literárně- přehledové části se věnuje nejprve vymezení pojmu osobnost a uvedení vybraných teorií podle jiných psychologických směrů. Dále seznamuje s Jungovým pohledem na dětskou psychologii a uvedena je i Neumannova teorie vývoje vědomí a Fordhamův náhled na problematiku. Největší pozornost je věnována symbolické tvorbě dětí, jejich imaginaci a tomu, jaký mají vliv na utváření jejich osobnosti. Výstupem práce je návrh výzkumu vývoje dětské osobnosti pohledem analytické psychologie, ve kterém se pracuje s analýzou dat získaných ze dvou projektivních metod, Scénotestu a Testu pohádek. Klíčová slova: Analytická psychologie, Vývoj osobnosti, Předškolní věk, Školní věk, Test pohádek, Scénotest
Interpretace pohádky o Popelce
Kubíčková, Kateřina ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato bakalářská práce je prací teoretickou. Zabývá se interpretacemi pohádky o Popelce. Nejprve se koncentruje na vědecký zájem o folklorní literaturu a postavení Popelky v něm, posléze představuje tři nejznámější verze ve skripturální podobě - varianta Basileho, Perraulta a bratří Grimmů. Je zdůrazněno, že sledovanou verzí ve výkladech bude Popelka bratří Grimmů z pohledu hlubinně psychologických přístupů. Jednu skupinu interpretací tvoří zástupci psychoanalytických, freudovských výkladů, druhá skupina je sestavena z příslušníků jungovského hlediska. Jednotlivé výklady se pak komparují na základě struktury nepostradatelných motivů Popelky a diskutuje se její poselství. Následně se porovnávají hlubinně psychologické přístupy k interpretacím pohádek obecně, objevují se jejich shody a rozdíly, i podobné chybování. Naposled se pozornost obrátí k projevu příběhu o Popelce v současné kultuře a k její nesmrtelnosti. Klíčová slova: pohádky, Popelka, psychologické interpretace, psychoanalýza, analytická psychologie
Význam integrace stínových projekcí v učení C. G. Junga pro teologickou etiku mezilidského vztahu
Otáhal, Tomáš ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Bouma, David (oponent)
Tato práce se v první části zabývá psychologií C. G. Junga, konkrétně pak tou oblastí jeho učení, která nějak souvisí s mezilidským vztahem. To znamená především psychologické projekce a mechanismy, které tyto projekce zapříčiňují. Mezi tyto mechanismy patří dynamika vědomí - nevědomí, stín a vědomé funkce. Vedle samotných pojmů a mechanismů, zkoumá také to, jakou cestu Jung navrhuje k práci se stínovými projekcemi, ve prospěch mezilidských vztahů. V zásadě jde o proces individuace, se zaměřením specificky k integraci stínu. Druhá část práce se pokouší o teologicko-etickou reflexi Jungovy psychologie v těchto kontextech. Vymezuje vlastní teologicko-etická kritéria pro dobrý vztah a snaží se zjistit, za jakých podmínek může teologie s psychologií C. G. Junga spolupracovat a vzájemně se obohacovat svými poznatky.
Psychologická linka jako vyprávěcí prostředek
Dvořák, Michal ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; BROTHÁNEK, Adam (oponent)
Film je medium, které vnímáme jako svět kolem nás. Zároveň má jedinečnou schopnost se podívat i do naší duše. Jelikož film a sen mají blíže, než si můžeme myslet a odkrývá nám tajemství archetypů a jejich význam pro naši společnost. Díky analytické psychologii C. G. Junga a práce Josepha Campbella se tato práce pokouší najít klíč k tomu, jakým způsobem mohou filmy komunikovat psychologickou linkou namísto linky narativní.
Psychologická analýza klasických a novodobých pohádek a jejich srovnání
Šinkner, Filip ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Práce se zabývá psychologickou analýzou moderních a klasických pohádek a jejich úlohou při psychickém rozvoji dětí, zejména dětí předškolního věku. V literárně přehledové části se zaměřuje na vymezení pojmů moderní a klasická pohádka a uvedení teorií analytiků, kteří se touto tématikou zabývali, jako jsou například Bruno Bettelheim a Marie - Louise von Franz. Dále práce poskytne krátký přehled oblastí, které jsou důležité pro děti předškolního věku, a nabídne několik pohledů na to, proč jsou pohádky v tomto období pro ideální rozvoj dítěte důležité a jaké konflikty mu mohou pomoci vyřešit. Návrh výzkumu se bude týkat přínosu a praktického využití moderních a klasických pohádek ve výchově a práci s dětmi předškolního věku. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů budou zkoumány názory tří vzorků odborníků na tuto věkovou skupinu - rodičů, pedagogů, pracujících v mateřských školách a pedagogických psychologů.
Vývoj osobnosti u dětí předškolního a školního věku z pohledu analytické psychologie
Franzová, Martina ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce se zabývá vývojem osobnosti u dětí předškolního a školního věku, na který je nahlíženo z perspektivy analytické psychologie C. G. Junga a jeho následovníků. V literárně- přehledové části se věnuje nejprve vymezení pojmu osobnost a uvedení vybraných teorií podle jiných psychologických směrů. Dále seznamuje s Jungovým pohledem na dětskou psychologii a uvedena je i Neumannova teorie vývoje vědomí a Fordhamův náhled na problematiku. Největší pozornost je věnována symbolické tvorbě dětí, jejich imaginaci a tomu, jaký mají vliv na utváření jejich osobnosti. Výstupem práce je návrh výzkumu vývoje dětské osobnosti pohledem analytické psychologie, ve kterém se pracuje s analýzou dat získaných ze dvou projektivních metod, Scénotestu a Testu pohádek. Klíčová slova: Analytická psychologie, Vývoj osobnosti, Předškolní věk, Školní věk, Test pohádek, Scénotest

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.